Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

marți, 30 iulie 2013

Inima mea :)

Mama este o buna povestitoare. Ii place sa povesteasca tot ce stie (fie ca ar trebui sa spuna sau nu :)) ). Fiecare din noi ne cunoastem intamplarile prin care a trecut cand ne-a nascut, copilaria, povesti terminate cu bine in majoritatea cazurilor, chiar daca unele din ele ne da o usoara stanjeneala.
Eu de la nasterea mea am retinut ca unul din medici a spus ca m-am nascut cu un defect al inimii. Am iscodit-o pentru a afla mai multe detalii, dar nu stia nici ea prea mult. Mi-a zis ceva de batai neregulate, usor anormale, lucru ce nu m-a interesat pentru mult timp. Cam pana au inceput altii sa depinda de mine. Pana m-am intrebat: cum ar fi cei doi copii ai mei daca mie mi se intampla ceva? Si m-am responsabilizat pe data: nu mai depasesc limitele de viteza admise de lege, nu mai trec strada decat pe zebra, incerc sa mentin o alimentatie sanatoasa si variata si incerc sa mentin un stil de viata sanatos.
Astfel mi-am amintit si de problemele inimii mele. Mama mea, cardiaca la randul ei, m-a invatat cumva fara sa vreau cum sa am un trai sanatos:
-familia mea nu a putut fi "acuzata" vreodata de sedentarism. Am practicat diferite sporturi (ca amatori :D), am colindat dealurile din imprejurimi, ba chiar am urcat pe muntele la poalele caruia locuim si a carui altitudine depaseste 1600m. Mama a urcat alaturi de noi chiar si la varsta de 60 de ani...
-o alimentatie sanatoasa, fara excese, ajuta organismul in lupta cu factorii nocivi pe care ii intalneste la tot pasul. Carnea ne-o luam fie din ograda proprie, fie din sursa sigura, crescuta fara hormoni, fara antibiotice, in ritm natural. Legumele si fructele naturale, fara pesticide, bazandu-ne mult pe productia locala.
-sa gandim pozitiv, optimist, sa tratam oamenii si animalele cu respect si dragoste. Sa nu ne ingreunam singuri viata.
Nu, nu cu pastila zilnica de inima! Ea nu ar putea sa o ia din cauza afectiunilor altor organe insa un trai cat se poate de sanatos in zilele noastre a facut-o sa evite chirurgia cardiovasculara.
Incerc sa ii urmez exemplul impreuna cu intreaga mea familie: ne hranim sanatos, petrecem mult timp in aer liber, pe dealuri, cu mingea, in apa si nu in ultimul rand invatam unul langa celalalt sa ne iubim, sa ne respectam pentru a trai cu o cunostinta libera si curata asteptand ziua de maine senini.
Cu toate astea mi-ar placea sa investighez putin inima, sa stiu exact cat din ceea ce mi s-a spus e mit si cat adevar. Din pacate sunt usor dezamagita de spitalele in care m-am aflat in anume imprejurari din viata mea. Doar in Pitesti la o clinica privata am intalnit medici profesionisti insa tarifele depasesc cu mult potentialul nostru financiar actual si nici nu erau specializati in domeniul cardiologiei. Cel mai bun spital de profil am inteles ca ar fi in Brasov, Clinicco, spital ce rezolva gratuit problemele cardiologice, insa mi-e teama ca nu as putea ajunge prea usor la un control acolo.
Voi cum va ingrijiti inimile?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu