Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

vineri, 26 octombrie 2012

Cum stati cu sanatatea?

Completam intr-o seara (sau noapte?) un topic despre sanatate in ideea uite ca eu ti-am dat de toate si uite ce mare si frumoasa ai crescut, cu referire la alimentatie. Intrucat mi-am zis sa nu ma intind prea mult dar pofta de povestit cam am, m-am afisat la mine in gospodarie, unde pot sa ma intind cat vreau :).
Fac parte din generatia 30+, dar fiind cel mai mic copil am fost alaptata pana la 1 an si 8 luni. Diversificata timpuriu dar cu alimente (cele mai multe) produse local, de parintii mei.
Eu si spitalul ne-am cunoscut timpuriu, cam pe la 3 ani ai mei, dar nu din cauza vreunei boli ci de multa cumintenie (am ajuns intr-un vas mare cu apa fiarta). Nu stiu lui, dar mie nu mi-a palcut si nici nu ne-am mai vizitat pentru ani buni.
Imi amintesc ca pe toata perioada anotimpului rece aveam vesnic gat dureros, nas curgator si tuse. Toate astea mi-au pus capac pe la 13 ani cand simptomele s-au amplificat si am ajuns din nou la urgente. Am primit o saptamana de internare si 30 de penicilini in fund. Relatia noastra a slabit si mai mult dupa aceasta neplacuta experienta desi trebuie sa recunosc ca pentru vreo 10 ani nu am mai stiut ce e aia gripa.
Am suferit de migrene in timpul liceului dar cauzele par sa fi fost asa: citit noaptea pana spre zorii zilei, somn putin si nevoia de ochelari. Si oasele, parca prea slabe, trosneau la orice lovitura (ceva fisuri pe la mana dreapta in urma unei lovituri de minge, oasele bazinului la fel, fisurate, in urma unui plonjon de la inaltime).
Prima carie a venit cam in acelasi timp cu buletinul si a fost si primul dinte extras caci in vremea aia nu eram asa curajoasa. Urmatoarele carii au fost tratate la timp, tot din lipsa curajului cand m-am dumirit eu ca pentu extractie e nevoie de ac (marea mea fobie). Singura mare problema, cauzatoare de depresii, o reprezinta dantura. In momentul in care simt o carie ma simt distrusa.
Apoi nu mai retin exact dar cred ca pe la vreo 23-24 de ani am fost curioasa sa fac niste investigatii la nu stiu ce aparatura moderna care iti "citeste" toate bolile. Rezultatele nu stiu cat de exacte au fost dar stiu ca dramatice. Norocul meu ca nu obisnuiesc sa ma panichez ca as fi suferit probabil si vreun infarct. Din ce retin:
-o infectie urinara de care stiam si de care ma chinuiam sa scap. A fost prima data cand am facut asa ceva si cred ca si ultima pana in prezent.
-o circulatie sangvina foarte slaba. O stiam si pe-asta.
-lipsa de calciu
-anemie
-dioptrii (nu aveam ochelarii la vedere. Special ii tineam in geanta.)
-nu stiu ce nervi stomacali
-iar nu retin ce probleme la plamani. Aici au urmat dupa o perioada si investigatii amanuntite, dar daca a fost ceva apoi trecuse.
-ficatul extrem de obosit, la limita hepatitei, probabil :). Nu am crezut o iota! Toti membrii familiei mele au avut hepatita si numai eu i-am supravietuit, deci cum sa cred? :)
-reumatism la articulatii. Si asta o stiam.
-rinichii plini cu pietre.
Nu imi mai amintesc din diagnostice dar aproape ca nu aveam nimic sanatos. Eu ma stiam coapta dar parca era prea de tot. Am primit si tratament, mult si scump si foarte puternic cum aveam sa aflu de la medicul de familie, asa ca am decis sa nu il urmez. Am fost mai atenta la alimentatie. Nu m-am simtit prea rau pana cand niste accese de tuse nejustificate, urmate de niste stari de lesin (astea erau relativ justificate eu fiind sub "tensiune". Am uneori tensiunea 8 cu 4.) m-au trimis la un spital specializat pe boli pulmonare. Plamanii pareau sanatosi, doctorul mi-a vorbit de ceva astm (de care sufera sor-mea) dar am preferat sa nu fac caz de asta si incepusem sa ma simt bine.
Ceva mai tarziu am descoperit si carui fapt se datora pofta devastatoare de dulciuri - glicemie sub limita inferioara. Analiza asta sunt sigura ca e corecta pentru ca a fost facuta inaintea unei operatii la ceafa personala unde binevoise sa se dezvolte o tumoare. Am mituit :D o asistenta si mi-am facut o copie dupa rezultatul analizelor. Deci am mai primit bonus vreo trei zile de antibiotic (in branula de data asta), ceva vitamine, dar mintea mea creata a acceptat doar vreo 10-20 pilule de Vitamax si astea doar ca eram cu adevarat slabita (am pierdut o cantitate mare de sange) si un gat de lup pentru vreo trei luni.
Am mai avut apoi doua intalniri cu spitalul pentru nasteri cu cele 3-5 zile de antibiotic.
In prezent:
-probleme ale dintilor. Desi cei mai multi au supravietuit sarcinilor stiu sigur ca de unul trebuie sa ma despart si as mai avea vreo doi de carpit. Mai am incisivii de jos fara plombe, atat.
-oasele. Sunt la fel de fragile.
-dimineata ma trezesc cu un ingrozitor gust amar. Nu stiu sigur de unde e, se speculeaza ca ar fi fierea.
-usoare dureri de stomac.
-articulatii dureroase.
-senzatii de ameteala.
-oboseala cronica :))). Cine are copii stie!
-lipsa de calciu nu mi-a aparut la nici un set de analize.
Deci eu parca nu stau chiar asa de rau!

Ma tot gandesc sa incerc pentru ochi ceva tratament naturist. Cineva mi-a recomandat tinctura de afin de la Optifort. Imi amintesc ca am mai folosit acum multi ani tinctura de afin insa in vreme aceea eram mult mai putin atenta cu mine...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu