Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

vineri, 4 ianuarie 2013

Mai alaptam?

Vorbeam astazi cu un proaspat tatic, prieten de-al sotului din copilarie, despre cum e cu copilul, cum e cu somnul, cu trezitul pe timp de noapte... d-astea de nou-nascuti. Printre altele am vrut sa stim si daca copilul e alaptat si ne-a raspuns rapid ca bebelusa refuza sa suga, nu a vrut sa primeasca sanul, nici suzeta, doar biberonul. Si mai apoi, usor scuzand situatia, a precizat ca si el a refuzat sa suga la san, deci este cumva normal. Mi-am amintit o discutie mai veche pe care am avut-o cu sotia lui, discutie in care am intrebat-o daca se gandeste sa alapteze si in care a spus ca inca nu stie, sa vada daca va avea lapte, daca copilul o sa vrea sa suga. Consortul, care ii cunoaste mai bine, mi-a zis apoi ca era aproape sigur (in proportie de 90%) ca nu va alapta pentru ca, a motivat el la uimirea mea, mamele din "lumea buna" nu mai alapteaza, ca alaptand esti cumva lipsit de viata sociala. Nu poti pleca fara copil. Trebuie sa te trezesti noaptea des, pe cand cu formula copilul se trezeste la 11 si la 3, in cazul de fata. Ca este cumva mai comod cu formula. L-am intrebat cum crede el  ca e mai comod cu pregatirea laptelui, spalatul sticlelor, sterilizarea lor, schimbarea lor... Mi-a spus ca s-a gandit la faptul ca doarme noaptea, are doar doua intreruperi pe cand Robert, de exemplu, are si 20 de treziri.
Nefiind inca foarte convinsa mi-a sugerat sa ma uit in jur, la cuplurile pe care le cunoastem si care au copii si sa vad cati din acesti copii sunt alaptati. Am gasit un singur cuplu (cu potential financiar scazut) cu copila de peste un an inca alaptata. Mamica respectiva imi spunea zilele trecute ca probabil o va intarca in viitorul apropiat. In celelalte cazuri alaptatul a incetat la 2 saptamani, o luna, trei luni maxim din diverse motive. Si mai stiu eu o mamica ce si-a alaptat fetita usor peste un an. Am mai gasit un cuplu cu copilul de maxim 3 luni despre care nu stim sigur dar eu am inteles ca este alaptat. Deci cea mai mare parte a mamelor (din "lumea buna" sau nu) nu alapteaza. M-am vazut nevoita sa ii dau dreptate. Mamicile din afara grupurilor de pe internet nu mai considera benefica alaptarea. Nu mai cred in acest drept al copilului dat de mii de ani.
Am vrut sa stiu si cum crede el ca ne vede pe noi lumea. Lumea buna nu ne revendica, clar: eu alaptez, imi scot sanul cand cere copilul, copiii sunt lasati sa mearga prin sant, sa isi puna nisip in cap, sa se balaceasca in apa, nu sunt apostrofati cand nu fac frumos la public, sunt lasati sa isi apartina... Pe partea cealalta lipsa tipetelor, a nuielilor, grija pentru hrana, plimbarile in patru, hainele de calitate (desi uneori murdare daca am iesit demult de pe poarta casei :D), incaltamintea sanatoasa, toate par neobisnuite. Noi suntem o familie normala cu servicii obisnuite, venituri medii, venituri care ne-ar fi permis sa hranim copiii cu orice formula daca as fi crezut in ea.
Deci parem cumva in afara tiparelor. Este de bine? Sau de rau?
Pentru noi este bine. Pentru noi, din fericire, a alapta nu inseamna afara din tipar.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu