Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

joi, 10 ianuarie 2013

Back to work?!

Initial am optat pentru 2 ani de zile de CIC, avantajele pareau mult mai mari si apoi ce se compara cu timpul petrecut langa copii? "Soarta" a fost binevoitoare cu noi si cel putin de cand s-a nascut Robert am beneficiat de mult ajutor caci Domnul Meu a fost langa noi cea mai mare parte a timpului. Financiar vorbind a fost binisor. Nu ne-am realizat toate planurile dar nici lipsuri mari nu am avut si ne-am spus ca niciodata nu ne mai intalnim cu timpul asta, ca apoi copiii cresc si se desprind de noi, ei acum au cea mai mare nevoie de noi. Si ne-au avut... Robert e atat de obisnuit cu amandoi ca si-a creat propriile tabieturi: afara are voie sa il tina doar tatal lui, pe mine ma solicita din cand in cand, cate un minut sa isi ingroape fata in scobitura gatului meu si se cere iar la tati.
Dar iata ca acest inceput de an ne-a gasit intr-un usor impas. Lucrarile sotului lipsesc pentru moment si din indemnizatia cu valoare spre minim e cam greu sa ne descurcam. Este frumos si placut sa ne bem cafeaua impreuna dimineata, sa mergem sa plimbam copiii impreuna, sa ne aruncam zambete pe deasupra unui cap blond si a unuia saten si asa a fost in mare ultimul an. Insa a venit momentul sa regandim, sa revizuim si sa luam decizii. Si am decis de comun acord ca ar fi mult mai convenabil sa reintru in campul muncii. Pana situatia in cazul lui se remediaza copiii se vor obisnui, nu le va fi la fel de greu ca atunci cand vom lipsi dintr-odata amandoi si apoi el oricum isi face programul asa cum doreste, deci va fi usor sa lucreze cand sunt eu acasa (eu avand un program de  ore).
Odata decizia luata am intrebat la firma daca pot incepe serviciul in conditiile descrise. Da, teoretic se poate, sa merg sa fac o cerere in acest sens. Nu ma poate lamuri daca voi si daca voi primi acel stimulent de 500 de lei, pentru asta sa intreb la Primarie. La primarie mi se spune ca pentru nici un copil mai mare de 1 an nu se primeste stimulent, indiferent de optiune. Foarte uimita intreb niste mamici intoarse la serviciu la un an daca ele primesc acel stimulent. DA, sigur ca DA. Bon, o parte a problemei rezolvata. Mai dau niste telefoane, mai primesc niste informatii si un numar de telefon de la Casa de Asigurari pentru Mame. Aici o doamna foarte de treaba mi-a raspuns rabdatoare si foarte rapida la toate nelamuririle. Deci pentru mamele care sunt in aceeasi situatie: dupa ce a implinit copilul un an se depune cerere pentru reluarea activitatii la locul de munca. Apoi trebuie sa mergeti cu decizia de reluare a muncii sa anuntati la Casa de Asigurari ca sa nu mai primiti indemnizatie. Pentru stimulentul respectiv, caci da, se primeste, mergeti la primarie tot cu decizia de incepere a muncii si cu actele de identitate ale familiei, unde trebuie sa vi se dea spre completare si o cerere tip. De aici se ocupa primaria. Legea aceasta este activa din 8 ianuarie 2013.
Atentie: dupa ce copilul a implinit 1 an, nu inainte!
Eu am cautat mult pe internet dupa informatii de acest tip si nu am gasit nimic concret si din aceasta cauza am scris despre aceste proceduri.
Acum ramane sa vedem daca sigur aceasta este varianta care ne aranjeaza pe noi cel mai bine. Mai avem 9 zile sa dezbatem...
Si tot legat de asigurari: asigurari rca unde faceti? De cele de la Elefant.ro ce ziceti?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu