Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

vineri, 18 noiembrie 2011

Zaharul - recomandat copiilor???

Mi s-a intamplat, nu de putine ori, sa fiu nevoita sa refuz anumite dulciuri oferite copilului meu. Rezultatul era aproape tot de atatea dati explicatii si dispute interminabile in care eu primeam argumente de genul: are peste un an nu? pai eu ii dau de mult, ca copiii au nevoie de zahar, ii ajuta la fixarea calciului (poftim???), mie mi-a recomandat cel mai tare pediatru din capitala, nu mult, sa ii dau cate un kinder pe zi, sau a, ii poti da caci nu sunt din comert, le-am facut in casa si multe altele, la fel de insistente caci doar o sa inteleg ca refuzandu-i copilului respectiva prajitura ii fac cel mai mare rau. Eu sunt dependenta de dulciuri. Am aflat ani mai tarziu si de ce: am glicemia sub limita normala si datorit obisnuintei de a devora tot ce gaseam mai atractiv prin supermarketuri fac mari eforturi acum sa ma limitez (relativ) la miere si fructe. Ultimul lucru pe care l-as dori ar fi ca si copilul meu sa invete aceleasi obiceiuri cu efecte secundare nebanuite.
Dar ceea ce voiam sa spun este ca saptamana asta am auzit pe la stiri ca Romania este tara cu cei mai multi copii ce sufera de diabet. De ce? Din lipsa informatiei? Din lipsa banilor (sigur ca mierea este mai scumpa si siropul de agave la fel si toti inlocuitorii zaharului, stiu asta)? Dar pe urma avem bani sa ne tratam? Avem puterea sa ne uitam in ochii copilului cand va fi suficient de mare si va intreba toti copiii mananca. Eu de ce nu pot? si sa ii refuzam lucrul cerut? Ce explicatii vom gasi? Desi am primit multe rosii in cap (inclusiv de la persoane la care nu m-am asteptat), am fost/sunt considerata o mama prea stricta eu am ales sa merg pe principiul mai bine previn decat sa tratez. Singurul sprijin a fost sotul. Lui a meritat sa ii explic ca da, s-ar putea sa cheltuiesc mai mult acum (bani,efort, timp) dar totul este pentru sanatatea copilului. Da, mi-ar fi mult mai usor sa ii trantesc in farfurie un ochi si doua felii de salam decat sa stau in bucatarie de trei ori pe zi si muuult mai usor sa ii cumpar o prajitura decat sa stau sa caut si apoi sa fac prajiturele cu fructe si miere etc. Dar nu mi-e mie mai bine asa? Am oroare de spitale, dar nici nu ma pot gandi cum mi-as putea privi copilul suferind de cine stie ce afectiuni, intrebandu-ma eu cat la suta sunt vinovata?!?
Nu pot spune ca copilul meu nu stie ce e zaharul. Shame on me dar ii servesc uneori fructe din compot intrucat iarna nu dispun de o livada eco si am preferat sa conserv fructe decat sa le cumpar din piete sau marketuri (caci am vazut cum sunt produse) preferand raul cel mai mic. Dar nu pot sa ii intind copilului meu o ciocolata sau prajitura. Prefer mai bine rosiile (in cap). 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu