Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

luni, 20 august 2012

Cea mai buna inghetata

Iubesc zona montana. La munte se gasesc cei mai buni bureti de fag, cele mai bune si aromate boabe de zmeura, cei mai deliciosi fragi, dar mai ales cele mai...si mai...dar mai ale mai... afine. Pe care insa am renuntat la ideea de a le culege cu propriile maini si am fost nevoita sa renunt si la cele ale consortului, asa ca a ramas doar varianta "piata". Am dat stirea in lung si in lat: vreau afine. Cine o vedea si o auzi ceva despre ele sa imi dea de stire neaparat.


Si se intoarce tatal consortului intr-una din zile de la piata lansand bomba: a vazut afine de vanzare! Convoc consortul la sedinta si il somez sa nu care cumva sa se intoarca a doua zi de la serviciu fara cele mai proaspete si brumate afine. Dar a doua zi consortul vine cu portofelul plin in maini si cu multe explicatii, ca erau dar erau din alea de gradina, mai mari si care mie mi se pare ca nu au nimic in comun cu cele de munte si nu a luat ca stia ca nu vreau.
Hmmm, hmmmm! Imi inghit nemultumirea, inghit in sec vazand in minte cum mi se topeste inghetata la care am visat toata ziua, in timp ce ma felicitam, tot in gand, ca nu pusesem copilul vorbitor in tema ca sigur se lasa cu cantec. Si uit de afine.
Pana weekend-ul acesta cand s-a intors domnul acasa cu cele mai proaspete si brumate afine. Pretul decent-15 lei pe kg. Si am pus de o inghetata:
-am batut spuma doua albusuri in care am amestecat apoi doua galbenusuri bine frecate cu doua linguri de miere. Eu folosesc acum miere de tei pe care o tin la frigider si care s-a solidifiat. Amestecata cu galbenusurile a rezultat o pasta cremoasa si nu foarte moale. Am adaugat cam 100 ml smantana de casa, proaspata, batuta fara zahar si apoi fructele pasate.


Am amestecat bine si am pus la congelator. Am servit nu prea tarziu caci Du nu a fost inzestrat cu prea multa rabdare:


A iesit un pic cam prea dulce. Data viitoare m-as multumi doar cu o lingura de miere.
As fi pus si cateva boabe de zmeura dar asta e tot ce mi-a lasat Du:


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu